A Tanácsköztársaság bukása után rengeteg politikai kiadvány jelent meg, melyek a proletárdiktatúra értelmezésére tettek kísérletet akkor, amikor még nem jött létre a kommün történetének „hivatalos” elbeszélése.
A könyv által vizsgált röpiratok pokolbéli patás ördögökként ábrázolták a kommün idején hősként ünnepelt munkásokat. Ezt jeleníti meg a borítón szereplő alak, Bíró Mihály egyik ikonikus 1919-es grafikájának, a vörös kalapácsos embernek az átfogalmazása.
A könyv által vizsgált röpiratok pokolbéli patás ördögökként ábrázolták a kommün idején hősként ünnepelt munkásokat. Ezt jeleníti meg a borítón szereplő alak, Bíró Mihály egyik ikonikus 1919-es grafikájának, a vörös kalapácsos embernek az átfogalmazása.
.
Hanák Péter történészként Bécs és Budapest századelős kultúrtörténetét kutatta, a „magyar Schorske"-ként tartották számon nyugaton. A könyvborító előképe a szerző javaslatára Schorske 1980-as Bécsi századvég című könyve volt, aminek borítója a szecessziós ízlést idézi.
Hanák Péter csillagjegye az oroszlán volt, aminek ő különleges jelentőséget tulajdonított és gyűjtötte az oroszlános dísztárgyakat, játékokat, ezért választottuk az illusztráció témájának az oroszlánt. A borító kétszínnyomással készült, így volt lehetőség arra, hogy gazdaságosan megjelenhessen rajta a szecesszió kedvelt színe, a csillogó arany. A címoldal betűtípusa a kortárs, de szecessziós jegyeket viselő BN Eggland.
Hanák Péter csillagjegye az oroszlán volt, aminek ő különleges jelentőséget tulajdonított és gyűjtötte az oroszlános dísztárgyakat, játékokat, ezért választottuk az illusztráció témájának az oroszlánt. A borító kétszínnyomással készült, így volt lehetőség arra, hogy gazdaságosan megjelenhessen rajta a szecesszió kedvelt színe, a csillogó arany. A címoldal betűtípusa a kortárs, de szecessziós jegyeket viselő BN Eggland.
.
„Fisher olvasmányos könyve korunk legpontosabb diagnózisa. Hétköznapi és a populáris kultúrából vett példákon keresztül, de az elméleti színvonalból nem engedve fest kíméletlen portrét ideológiai nyomorunkról.” (Slavoj Žižek)
A borítón a kapitalista termelés egyik fellegvára, az Empire State Building fenyegetően tornyosul fölénk.
A borítón a kapitalista termelés egyik fellegvára, az Empire State Building fenyegetően tornyosul fölénk.
.
Ez egy gyűjteményes kötet Csunderlik Péter történész szórakoztató, sokszor provokatív, de mindig elgondolkodtató publicisztikáiból, amik a XX. század első felének meghatározó hazai politikusairól szólnak.
Az ezekről az államférfiakról szóló írások egymásraolvasásának élménye adta az ötletet a borítóhoz:
A borítón szellemképként jelennek meg ezek az alakok, akiknek arcai egymásba olvadnak, elmosódnak, ahogy az emlékezet és emlékezetpolitika is átrajzolja a róluk alkotott képet.
Az ezekről az államférfiakról szóló írások egymásraolvasásának élménye adta az ötletet a borítóhoz:
A borítón szellemképként jelennek meg ezek az alakok, akiknek arcai egymásba olvadnak, elmosódnak, ahogy az emlékezet és emlékezetpolitika is átrajzolja a róluk alkotott képet.
.
Leszbosz, Európa szégyene című könyvében Jean Ziegler - az ENSZ Emberi Jogi Tanácsa tanácsadó bizottságának alelnöke - az Európai Uniót előre megfontolt, intézményes erőszakkal, az emberi jogok szisztematikus megsértésével vádolja.
A borító Razieh Gholami afganisztáni menekült Hoping to survive című festménye felhasználásával készült. A kép megsokszorozása, ismétlődése, a megpróbáltatások ismétlődésére utal, hogy a menkülteknek nem csak egy akadályon kell átjutniuk, hanem újra és újra meg kell küzdeniük a jogos menekültstátuszukért.
A borító Razieh Gholami afganisztáni menekült Hoping to survive című festménye felhasználásával készült. A kép megsokszorozása, ismétlődése, a megpróbáltatások ismétlődésére utal, hogy a menkülteknek nem csak egy akadályon kell átjutniuk, hanem újra és újra meg kell küzdeniük a jogos menekültstátuszukért.
.
A vietnámi háború elleni tiltakozások erősödésének idején megjelent könyvében Howard Zinn történész a polgári engedetlenség konzervatív, megszorító értelmezésének átfogó kritikáját adja. A címlapon szereplő képen azt láthatjuk, ahogy a rendőrség előállítja a szerzőt a vietnámi háború elleni többezres tüntetésen 1971. május 6-án, Bostonban.
A borító Keaykolour 100% Recycled Chalk papírra készült, így a kétszínnyomással készült borító fehér részei nem üresen hatnak, a fedetlen részeken megjelenik a papír finoman szemcsés anyaga. Fülek helyett a fülszöveg a borító belső oldalára került, így a borítót nem emeli meg a behajtott fül és a belső felületek is dekoratívabbakká válnak.
A borító Keaykolour 100% Recycled Chalk papírra készült, így a kétszínnyomással készült borító fehér részei nem üresen hatnak, a fedetlen részeken megjelenik a papír finoman szemcsés anyaga. Fülek helyett a fülszöveg a borító belső oldalára került, így a borítót nem emeli meg a behajtott fül és a belső felületek is dekoratívabbakká válnak.
.
A híres-hírhedt ateista-materialista diákegyesület, a Galilei Kör 1908-as alapításakor hangsúlyozottan apolitikus, szabadgondolkodó, az önképzésre és a tudományra felesküdő társaságként indult útjára, amely az oktatás világiasodásáért és korszerűsítéséért állt ki.
A címlapon látható képen középen Kende Zsigmond, a Galilei Kör alapító tagja látható. A vízbe csobbanó kő által keltett hullámokat idéző körívek a Galilei Kör tudományos tevékenységének hosszú távú és széles körű hatásaira utalnak.
A címlapon látható képen középen Kende Zsigmond, a Galilei Kör alapító tagja látható. A vízbe csobbanó kő által keltett hullámokat idéző körívek a Galilei Kör tudományos tevékenységének hosszú távú és széles körű hatásaira utalnak.
.
A 133 napos „vörös farsang” című kötet új szempontokat is kínálva mutatja be a Tanácsköztársaság négy és fél hónapját – mindig a megértés igényével, amely nem egyenlő a felmentéssel. Testvérkötete Horthy-kori forrásokat elemezve mutatja be, hogy a kizárólag sötét színekkel megfestett Tanácsköztársaság meghamisított története miképp szolgálta a Horthy-rendszer legitimációját.
A két kötet ugyanannak az eseménysornak kétféle értelmezésével foglalkozik és együtt jelent meg, így fontos volt, hogy a köztük lévő kapcsolatot a megjelenésük is tükrözze. A szerző kérésére korabeli nyomtatványokról vett illusztrációk kerültek a borítókra. A fedelek kétszínnyomással Crush Corn papírra készültek.
.
Az ezredforduló környékén világszerte felerősödött a nők elleni - mind kapcsolati, mind intézményes - erőszak. Több országban - például Kenyában, Tanzániában, Zambiában - újra megjelent és több tízezer áldozatot követelt a boszorkányüldözés. Vajon mennyiben közösek ezeknek és a 16-17. századi európai boszorkányüldözéseknek az indítékai?
A borítón Rodolfo Morales Trazando el camino című festménye látható, melyre a szerző is hivatkozik könyvében.
A borítón Rodolfo Morales Trazando el camino című festménye látható, melyre a szerző is hivatkozik könyvében.
.